Bästa trion

Det finns en trio författare som jag känner lite mer speciellt för. Om man vill kan man diskutera epitetet författare här då de i skrivandes stund har gett ut två, respektive en, respektive noll böcker. Men jag väljer att inte göra det eftersom när det här året är till ända, kommer det istället vara tre, två, en :-)

Författarna jag talar om är de underbara kvinnorna Malin Persson Giolito, Simona Ahrnstedt och Pernilla Alm. Under de drygt tre år som jag har bloggat har jag också följt dessa härliga kvinnors bloggar och sett deras älskade romaner växa fram.

Malin började blogga ungefär samtidigt som jag, hösten 2008 och det var där jag "träffade" de andra två. Malins blogg är en av de bästa jag läst, på så många plan. Sen slutade hon blogga. Sen började hon blogga igen. Det var det ingen som tyckte var dåligt.

Simona började i och för sig inte att blogga förrän hennes bok var utgiven och redan hade gjort succé, hon var ju lite fegis på det viset, men det hindrade henne inte från att i princip överta kommentarsfälten hos Malin och Pernilla. Det var det ingen som tyckte var dåligt. Snarare tvärtom. Att läsa Simonas kommentarer kunde ibland vara mer än halva behållningen.

Pernillas (som var först av oss alla att börja blogga, hon bloggade om sitt husbygge också minsann) blogg har genomgått en transformation skulle man kunna säga. Från att länge ha varit bloggen Skrivarmamma, om en mamma (kvinna!) som drömmer om att ge ut en bok, blev den Pernilla Alm, bloggen av den snart utgivna författaren. Stilen på inläggen är dock inte nämnvärt förändrade. Det är det ingen som tycker är dåligt.

I år ger dessa tre ut varsin roman, 2012 kommer med andra ord att bli ett hejdundrande läsår.

Först ut är Pernilla som ger ut sin debutroman Alltid du, den 4 maj på Printz Publishing. Kolla så fin den är! Och kolla Pernilla också!


Foto: Kristofer Samuelsson

Sedan kommer den hett efterlängtade uppföljaren till succén Överenskommelser. Simonas andra romanceroman, Betvingade, kommer den 6 augusti! Omslaget är läckrast ever, Simona är också rätt läcker läckrast ever.


Foto: Elisabeth Ohlson Wallin

Och så i oktober, närmare bestämt den 12 oktober, kommer Malins tredje roman, Bortom varje rimligt tvivel! Åh, det hör man ju på den titeln vad det kommer handla om eller hur? Efter Bara ett barn som jag snyftade mig igenom sist så vet man ju vad man har framför sig. Tyvärr finns inget omslag att hitta till denna juvel ännu, så ni får nöja er med  Har hittat omslag till skapelsen också, kommer här, tillsammans med en vajer bild på Malin. Inte så dåligt alls det!




Grattis alla tre! Jag gillar er!

6 kommentarer:

  1. Bortom varje rimligt tvivel, ska den heta. Bokus har fel. Men med hänsyn till att den inte är färdigskriven ännu så får det anses vara okej. Omslag finns dock. Eftersom omslaget ändå är det viktigaste.

    Och, tänk att vi allesammans lärde känna varandra i bloggosfären. Märkligt ändå. Kanske ska man börja twittra. Det låter som något en tjej gör på toaletten, har Stig Larsson sagt, så det borde passa mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska genast ändra Malin, jag står inte ut med att det står fel titel i inlägget.

      Jag tycker definitivt du ska börja twittra, det är roligare än FB.

      Radera
  2. Tycker definitivt att du ska börja twittra! Kul med ny bok och kul med bloggar. Och fint inlägg!

    SvaraRadera
  3. Ja, de här författarinnorna kommer definitivt att finnas i min bokhylla innan året är slut! Eller deras böcker, om man ska va kinkig...men jag skulle inte ha något emot att ha dem där personligen också. Så vi fick surra lite. Tyvärr är man inte författare på riktigt, när man gett ut boken själv, säger en del, men det skiter jag i. Så jag sällar mig till skaran. Häpp!

    SvaraRadera
  4. Men åh vad fint. Kram!
    Och Malin. Twitter is da shit. Välkommen dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ses på torsdag Pernilla, ska välja nagellack med omsorg :-)

      Radera