Läsningsenkät i februari

Julia Skotts läsningsenkät som jag hittade hos Bokbabbel.

1. Ljudbok eller bok i handen? Bok i handen, ljudbok funkar inte, slutar lyssna efter nån minut.

2. Pocket eller inbunden? Eh, pocket! Läs bloggnamnet, hallåe!

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (fiction/nonfiction) Hittepå tack. Är ej så förtjust i BOATS-böcker överhuvudtaget. Men kommer jag över någon så ger jag dom till min vän som älskar BOATS, så det är inga böcker som förfars här inte.

4. Harry Potter eller Twilight? Oj, om jag måste välja så blir det Twilight. Bara för att Twilight-boken (den första) är den enda av dom som jag har läst.

5. Fantasyvärld eller vår värld? Gärna vår värld, men med ett och annat studiebesök i fantasivärlden. Fler besök nu än förr.

6. Kindle, iPad eller annat? Nej.

7. Låna eller köpa böcker? Köper bara. Få böcker är också ok.

8. Bokhandlar eller online? Mest online. På grund av priset. Och utbudet. När jag är utomlands besöker jag dock ofta bokhandlar för att jag gillar stämningen och miljön.

9. Ensamstående bok eller trilogi? Om den första boken är dålig så önskar man ju att det hade varit en ensamstående bok. Man kan ju vara lite nyfiken på hur det går i nästa bok bara för att man vet att det finns fler. Fast man ändå inte vill läsa (se fråga 4, tur att det kom massa filmer som löste det problemet).

10. Tjock bok eller tunn bok? Tjock om den är bra, 700 sidor på ett ungefär. 200 om den suger, för jag envisas alltid med att läsa ut böckerna oavsett vad jag tycker. Jag vet, får skylla mig själv.

11. Romans eller action? Jag läser mest deckare, antar det är "action".

12. Mysa under filt eller steka i solen? Steka i solen, åååååh ge mig sol!

13. Varm choklad eller latte? Varm choklad nu när det är vinter. Men annars sörplar jag inte så mycket varma drycker när jag läser. Hellre de alkoholhaltiga då.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning? Läser hellre själv. Kan läsa recensioner i efterhand och se om de överensstämde med mina egna uppfattningar, men antalet recensioner på den här bloggen sjönk drastiskt efter ett tag. Orkar liksom inte. Vill hellre lägga tiden på att läsa en ny jättebra bok än att skriva om den halvbraiga jag läste innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar