Julkalendern 1 december


Nypremiär för pocketjulkalendern. Ett boktips per dag, plus något annat som jag vill tipsa om. Först ut är The Stranger's Child av Alan Hollinghurst. Jag skulle säga att det syns på omslaget att det här är en jullovsbok. Om du, eller den du vill ge julklappen till, föredrar att läsa på svenska så är det inga problem. I oktober i år kom den svenska översättningen Främlingens barn ut på Albert Bonniers förlag.


Om Alan Hollinghurst inte är dig bekant kan jag också starkt rekommendera att du läser The Line of Beauty (Skönhetens linje). Den finns även som teveserie och gillar du som jag att köpa kombo-julklappar kan du nu få teveserien för ynka 59kr på cdon.

4 kommentarer:

  1. Är riktigt nyfiken på Hollinghurst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska vara. Han kan få ingå i din boktolva för 2013 :-)

      Radera
  2. Då vill jag också ha i julklapp!!
    /Mamsen

    SvaraRadera