Upcoming from Barclay

Näst efter Harlan Coben, när det kommer till thriller-författare, så har vi Linwood Barclay. Jag trodde länge, ja tills för nåt år sen eller så, att Linwood var en kvinna. Tyckte namnet passade på en kvinna. Var glad över att en kvinna skrev så häftiga thrillers. Blev lite besviken när jag upptäckte hon var en man. Så kan det gå. Nåväl, Linwood Barclay skriver fristående thrillers precis som Coben. Han har också gett ut en serie om en privatdetektiv vid namn Zack Walker, de finns tyvärr inte översatta till svenska. Men de finns! Här till exempel. De fyra deckarna heter i kronologisk ordning Bad Move, Bad Guys, Lone Wolf och Stone Rain. Är det förresten någon som har läst dom, är det någe bra?

Men nu var det ju faktiskt inte riktigt det jag skulle skriva om.
Den senaste deckaren i raden, The Accident (2011), kom ut på engelsk pocket i början av mars. Men det finns redan en till på väg; den 27 september i år kommer Trust Your Eyes! Den handlar om en schizofren man som blir vittne till ett mord.


På svenska då? Jo, Pocketförlaget släppte i slutet på mars Morgonen hon försvann (Fear the Worst, 2009) på pocket. Och det kommer mera på svenska också! Den 24 maj kommer Vilseledd (Never Look Away, 2010) från Kabusa böcker.


Mycket att se fram emot om man gillar han Barclay alltså, både på svenska och på engelska.

2 kommentarer:

  1. Yes!! Gillar han Linwood skarpt!
    Då blir det vårläsning...:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vad kul!
      Då tror jag du skulle gilla Gillian Flynn också, som många bokbloggare höjer till skyarna! Jag har inte själv läst men är väldigt sugen.

      Radera