Lite om Harlan Coben

Jag älskar thrillers och Harlan Coben är en av mina favoritförfattare inom genren. Man skulle kunna säga att om jag läser en thriller är det sannolikt 50 % chans att det är en Coben-thriller. Emellanåt läser jag någon del i hans lad lit-serie om sportagenten Myron Bolitar. Dom är lika spännande men med en rejäl gnutta grabbhumor som går oftast går hem hos mig.

I början av februari gav Månpocket ut För evigt dömd av Coben. På engelska heter den Caught och är en fristående thriller som kom ut 2010. Lästips inför långhelgen som vi bjuds på till Valborg. Det brukar bara rassla till så har man läst klart hans deckare.


Coben har precis kommit ut med en ny fristående deckare också, Stay Close heter den och jag gissar att den kommer på engelsk pocket inom nåt halvår eller så. Jag återkommer nog till det, var så säker.

För den som gillar Cobens serie om Myron Bolitar och vill läsa på svenska kan jag glädja dig att den tionde delen i serien, Live Wire, kommer ut på svenska på Forum förlag den 5 september i år, Livlinan heter den i översättning.

Ja, det var väl det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar