Ännu ett Hungerspels-fan är fött

Peter Ps systerdotter var på besök förrförra veckan. Ifjol vår fick hon den första delen i Hungerspelstrilogin, Hungerspelen, av mig i födelsedagspresent. Bara för att jag själv gillade den så mycket. Det första hon sa när hon kom in genom dörren hos oss förrförra lördan var att hon hade läst ut boken och att det var "det värsta slutet någonsin". Hon hade läst boken i skolan och hennes lärare hade berättat för henne att det finns två delar till i serien, men att det nog var enormt lång kö till dom på biblan. Så gissa hur nöjd hon såg ut (och jag blev) när jag kunde gå och hämta Fatta eld från bokhyllan och ge till henne. Hon började läsa direkt. Yes! Min prao-present till henne blev självklart att hon fick med sig de två andra delarna hem, Fatta eld och Revolt, så hon kunde fortsätta läsa om Katniss och Peeta! Såklart!


Om knappt en vecka har filmen baserad 
på boken Hungerspelen premiär. 
Jag tror det kan bli en riktigt häftig film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar