Just nu!

Enligt O berättar och undrar om läsläget, jag responderar.

Vid sängen: Hmm, få se nu... Tranströmers Samlade dikter 1954-1996, Gropen av Agatha Christie och Människohamn av John Ajvide-Lindqvist.

På toaletten: Inget läsvänligt alls. Innehållsförteckningar på diverse hudvårdsprodukter undantaget.

I mobilen/På surfplattan:  Oh no no no. Eller ja, jag läser min mail, min jobbmail, fejsbooken, readern, twittern. Så ok då. Yes.

För att fortbilda mig: Ovanligt mycket just nu. Ska ju gå kurs och har inhandlat kurslitteratur, bland anant Kjell Espmark - Hundra år med Nobels uppdrag, Andreas Nyblom - Ryktbarhetens ansikte, Sture Allén - Nobelpriset i Litteratur: en introduktion och Torbjörn Forslid - Författaren som kändis.

För att jag är en nörd: Ögon-scrollar bokussajtens "Kommer snart" varje kväll innan läggdags.

På jobbet: Learning Trees kurskatalog.

Utmaningsbok tillika I väskan-bok: Remembering Babylon av David Malouf.

På is: Tempelbranden av Catharina Ingelman-Sundberg. För att om jag har påbörjat en serie, så måste jag också avsluta den. Har dock inte påbörjat denna tredje del i den historiska serien Släkten. De första två var sisådär.

Läser emellanåt: DN.

Längtar efter att läsa: Revolt av Suzanne Collins. Har längtat länge.

Hur ser din Just nu!-läsning ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar