Gott Nytt Läsår 2012!

Gott Nytt År på er bloggläsarna!

Best of-listor, statistik och enkäter för 2011 kan ni läsa på andra bokbloggar, jag orkar ärligt talat inte sammanställa, det enda jag med säkerhet vet är att jag inte läst så få böcker på väldigt länge. 45 titlar blev det under 2011, jag brukar alltid ta mig över en titel/vecka. Så ett av mina boklöften för 2012 är att läsa fler än 53 titlar. Det ska nog inte bli några problem. Jag ska bara kasta Angry Birds och Wordfeud i min Android-papperskorg, hrrm "bara"....

En annan läsutmaning jag har för 2012 och även 2013 är att läsa vinnarna av IMPAC-priset. Målet är att läsa en i månaden men det är inte med livet som insats, går det långsammare gör det verkligen ingenting. Det kanske inte kommer bli några författarpresentationer eller recensioner heller, jag lovar alltså inte långt mycket mer än att jag ska läsa dom.

Ett tredje läslöfte är att jag nu ska slutföra mitt Hercule Poirot-maraton. För tredje vintern i rad läser jag Agatha Christies Poirot-böcker i ordning. Jag har 13 titlar kvar (om jag räknar bort novellsamlingarna) och dom ska jag definitivt klämma under första kvartalet av 2012, mycket för att jag gillar dom så mycket att jag alltid börjar längta efter snön redan i juli (att plocka upp en Christie-deckare mitt i sommaren har naturligtvis varit omöjligt då den brutit mot läsreglerna).

Så, mina läslöften för 2012 kan alltså sammanfattas såhär:
1. Läsa
2. Läsa
3. Läsa

Oklart, någon?

2 kommentarer:

  1. Ha, jag ahr inte kommit fram till mina lasutmaningar for 2012, men jag gillar skapt dina, bade 1, 2 och 3. Jag kanske tar och utmanar mig med samma... ;-)

    SvaraRadera
  2. Emma: det är ju tre löften du med råge kan infria, om man säger så :-)

    SvaraRadera