Pockettips 9 december

(ikapp!)

Alla monster måste dö av Magnus Bärtås & Fredrik Ekman

Jag pratar inte så mycket om facklitteratur här på bloggen, jag känner mig mycket mer hemma i den skönlitterära världen. Jag försöker ibland att ta mig an fackböcker, biografier och annat som inte är skrivet på prosa, men det går sådär. Jag behöver nån inre drivkraft eller motivation för att det ska funka.

Men iallafall, dagens pockettips, som släpps idag på Månpocket, är Alla monster måste dö, en reportagebok av Magnus Bärtås och Fredrik Ekman. Den handlar om det sydkoreanska filmparet som på 80-talet blir kidnappade av den nordkoreanska regimen. Bärtås och Ekman åkte 2008 till Nordkorea för att följa i filmparets spår. Även om jag inte kände till historien sen innan tycker jag att det låter oerhört spännande. Det kombinerat med att den blev nominerad till årets Augustpris i fackboksklassen kanske kan skapa både drivkraft och motivation.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Har en liten utlottning på min blogg om boken "Sju jävligt långa dagar", kika gärna in! :)

    SvaraRadera