Inbundna jag vill se i pocket

I mitt mastodont-excelark skriver jag ner varendaste titel jag är intresserad av att läsa, när den kommer ut, på vilket förlag, när den kommer ut på pocket och kanske om den är nominerad till nåt pris, eller rentav vunnit något.
Jag har då märkt att nästan alla titlar kommer ut på pocket och det är ju kul, för det är oftast på pocket jag vill ha dom. Men ett gäng titlar står kvar där på sin rad och väntar förgäves på att få ett datum för pocketutgivning, det kommer aldrig. Så förlagen, här kommer en julönskelista. Dessa vill jag att ni ger ut i pocket tack. Snarast!



Lessing, D Ben, ute i världen Forum september 2001
Ben Jelloun, T Denna bländande frånvaro av ljus Alfabeta oktober 2001
Miller, A Syre Norstedts september 2003
Atwood, M Penelopiaden Albert Bonnier oktober 2005
Hough, R Fripassageraren NoK januari 2006
Lappalainen, T Se Neapel och sedan dö Fischer & Co september 2006
Jacobsen, R Huggarna Norstedts januari 2007
Jones, E P Den kända världen Ordfront mars 2007
Miller, A Optimisterna Brombergs september 2007
Lessing, D Det femte barnet Forum november 2007
Atwood, M Leva i synd Norstedts mars 2008
Pasternak, B Dikter Akvilon mars 2008
Soyinka, W Du måste ge dig av i gryningen W&W april 2008
Pamuk, O Pappas resväska Norstedts maj 2008
Saramago, J Dödens nycker W&W juni 2008
Dahlin, D Vi vet nog vem du är Ordfront augusti 2008
Enright, A Sammankomsten Brombergs september 2008
Lessing, D Alfred och Emily Forum oktober 2008
Pamuk, O Herr Cevdet och hans söner Norstedts oktober 2008
Ben Jelloun, T Till andra sidan havet Alfabeta oktober 2008
Bunin, I Mörka alléer Akvilon oktober 2008
Le Clézio, J-M G Vandrande stjärna Norstedts oktober 2008
Marías, J Alla själar Albert Bonnier oktober 2008
Bolaño, R Om natten i Chile Tranan december 2008

Månad och år  anger när titeln kom ut, så visst är det liksom på sin plats att dom kommer på pocket nu? Man kan ju lätt se att nobelpristagarna är överrepresenterade här, vilket jag finner lite konstigt. Om man vill att nobelpristagarna ska läsas, ska man ge ut deras titlar på pocket. Hett tips hörni förlagen! Exempelvis José Saramagos Dödens nycker! Kom igen W&W! På pocket! Nu!

Vilka titlar går ni och väntar på ska komma på pocket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar