Inför torsdagen

Den här veckan är det dags för tillkännagivanden av en hel del Nobelpris. Även Nobelpriset i Litteratur, det där var ju som vanligt hemligt ända tills nu idag (måndagen innan tillkännagivandet), men på torsdag den 6 oktober kl 13.00 får vi veta.

Eftersom jag själv haft semester och varit lite allmänt off vad gäller bloggandet, så har jag inte riktigt haft tid att själv skriva och spekulera om presumptiva pristagare. Så jag surfade runt lite på bokbloggarna och kollade vad dom skrev om saken. Och till min förvåning hittade jag faktiskt inte så där översvallande mycket hos mina bloggfavoriter. Men nedan kommer lite tips på länkar, och har ni skrivit något om Nobelpriset som jag missat får ni gärna ge mig länkar i kommentarerna.

Enligt O blir rädd och Enligt O diskuterar odds.
Lyran utvärderar och Lyran kör en trio.
Bokhora fredagsfrågar.
Nobelprisprojektet recenserar.

Som vanligt kommer jag att försöka rapportera och blogga på plats i börshuset på torsdag.
DN har en blänkare om att Adonis toppar bettingsajternas oddslistor.

Vem jag tror på? Jag kopierar svaret jag just skrev på Bokhoras (tydligen provocerande) fråga om vem som vinner Nobelpriset:
Kanske det är dags för Tranströmer nu, innan det är försent? Men det är inte honom jag hoppas på, jag hoppas på dansken Carsten Jensen eller norsken Per Petterson. Författare som verkligen berört mig och jag tycker dom skriver i nobelklass även om dom inte har fler än åtta-nio verk var på sin ”meritlista”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar