Recension: Överenskommelser

Författare: Simona Ahrnstedt
Titel: Överenskommelser
Utg.år (Utg.år pocket): 2010 (2011)
Förlag: Damm förlag

Ord som direkt dyker upp:
Förväntan. Förväntansfull. Infriade förväntningar.

Precis så var det att läsa Överenskommelser. Jag har tänkt och tänkt så mycket om den här romance-romanen och hoppats hoppats på att det skulle vara så som jag tänkt. Och det var det. Och mer därtill.

Efter att ha läst endast en sida om huvudpersonen Beatrice Löwenström och Seth Hammerstaal, som hon träffar för första gången alldeles i början av boken, vill jag konstant läsa en sida till, och en sida till, och en sida till. Att jag behövde jobba, äta och sova och att det tog tid ifrån mitt läsande gjorde mig faktiskt en smula irriterad. Det var som att jag blev infångad i Beatrices och Seths värld och jag hade svårt att ta mig därifrån. Jag förtjusades så enormt av förvecklingen i början, hur Beatrice vid ibland väntade, ibland oväntade tillfällen stötte på Seth ute i vimlet och hur hon däremellan levde hemma, isolerad i dagdrömmarnas värld. O denna bitterljuva dagdrömmarnas värld.

Och så till det romantiska, ojojoj nu snackar vi. Den här boken tycker jag att alla män borde läsa, så dom får veta hur vi kvinnor skulle vilja bli behandlade i sänghalmen. För Seth kan man verkligen inte klaga på, åh nej.

Slutet så, nej det kan jag inte berätta om. Det vore alldeles för elakt för alla er som nu precis har satt klorna i Överenskommelser och har den stora njutningen att få läsa den kvar.

Tack Simona för en fantastisk debut. Det enda negativa var att det gick alldeles för fort. Fniss.

4 kommentarer:

  1. Nu måste jag verkligen köpa den!! =)

    SvaraRadera
  2. Jag läste denna i mars på min semester. Blev helt uppslukad och vid dagens slut var även boken slut *snyft*. Underbar bok och detta är en bok som jag vill läsa om och jag vill annars aldrig läsa om böcker. Högsta betyg från mig får denna :)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig!
    Jag hade boken med på Greklandssemestern och när resesällskapet ville sitta i hotellbaren på kvällen, längtade jag bara upp till rummet för att få läsa Överenskommelser!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Kände precis samma sak. Älskade varje sekund av den. Ny bok är på G såg jag :D

    SvaraRadera