Lyssna!

Hemma på grund av en skruttig sommarförkylning och lyssnar på radion. Och hepp! Helt plötsligt är jag mitt uppe i presskonferensen för Sommar i P1. I år ska SKA S K A jag lyssna mera på årets sommarvärdar! Jag planerar det alltid stort varje år, jag brukar vilja lyssna på ungefär hälften av alla sommarpratare. Men det måste vara på grund av att den första sommarvärden drar igång på midsommardagen som jag på nåt sätt missar det hela från början, jag brukar vara lite slö då, typ, och då får jag svårt att komma igång med lyssnandet sen. Men skam den som ger sig! Och här kommer mina tips på sommarpratare som bara inte FÅR missa, som alltså JAG inte FÅR missa!

25 juni Mark Levengood
26 juni Torgny Lindgren
29 juni Jason "Timbuktu" Diakité
30 juni Maria Wetterstrand
2 juli Henke Larsson
3 juli Beate Grimsrud
10 juli Freddie Wadling
15 juli Ulf Brunnberg
16 juli Ann Petrén
17 juli Carl Bildt
23 juli Babben Larsson
25 juli Lars Ohly
27 juli Kjerstin Dellert
29 juli Olof Wretling
30 juli Helena Bergström
4 augusti Owe Wikström
7 augusti Håkan Juholt
12 augusti Johan Wester
14 augusti Karl Ove Knausgård
19 augusti Petra Marklund
20 augusti Ghita Nørby
21 augusti Leif GW Persson

Och nu ska jag bara leta upp hur jag får dom allihopa som sms-påminnelser så är dagen gjord!

Uppdaterad 2011-06-15: Sommar i P1 har ingen SMS-tjänst i år som påminner oss lyssnare när det är dags att slå på radion och som berättar vem man får höra aktuell dag. Tyvärr. Men, om du har ett Google-konto kan du aktivera din Google-kalender. Där finns Sommar i P1 som en offentlig kalender man kan lägga till. Sen lägger du till ditt mobilnummer till den kalendern och slutligen aktiverar du en sms-påminnelse och TADAAA! så har du din egen SMS-tjänst. Man får vara sin egen dräng ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar