Post Börssalen

Mario Vargas LLosa tilldelades Nobelpriset i litteratur 2010 med motiveringen

”för hans kartläggning av maktens strukturer och knivskarpa bilder av individens motstånd, revolt och nederlag”

Av Marios Vargas Llosa har jag läst
Bockfesten 2002, (La fiesta del chivo, 2000)
Den stygga flickans rackartyg, 2007 (Travesuras de la niña mala, 2006)

Hemma i bokhyllan väntar

Paradiset finns om hörnet, 2003 (El paraíso en la otra esquina, 2003)

Fantastiskt roligt att det blev en författare jag både läst fler än ett verk av och som jag dessutom har ett oläst verk av hemma. Jag gissar att många av mina bokbloggarvännar har läst nobelpristagaren också. Nu ska jag surfa runt och se vad ni har skrivit.

Läs mer på DN och SVD.

2 kommentarer:

  1. Håller med - roligt med en författare jag kände till sedan innan samt har läst! Hurra!

    SvaraRadera