Paperback Lover i Frankrike, del V

Min sista jobbvecka har börjat här i Angers. På torsdag har jag jobbat min sista dag i Frankrike. Det känns skönt men också lite vemodigt, för jag har trivts så bra med att jobba såhär. Har trivts så bra här i Frankrike hos Peter P, det är lite sorgligt att vi om två månader kommer att återgå till vardagen i Sverige igen.

Men det här är inte min sista tur till Frankrike i år. I mitten av juli när jag får semester åker jag ner hit igen och tillsammans med tre andra par ska jag och Peter P iväg på en road trip runt Poitou-Charentes och Aquitaine nära Atlantkusten. Den semestern längtar jag så oerhört mycket till!

Men först ska det ju bli midsommar. Den ska vi tillbringa här. I den gamla fina badorten La Baule.







Utan sill och nubbe, men kanske med sniglar och champagne. Och med sooool och väääärme. Det är min första midsommar utomlands någonsin och jag känner mig helt vilsen när jag inte längre har vädret att bekymra mig om.

Uppdaterat 2010-06-24: Peter P kräver sin sill. Så tyvärr blir det väl en sväng runt IKEA i Nantes för att se vad de har att erbjuda.

7 kommentarer:

  1. Såna där badorter är fascinerande, förresten. Jag tillbringade en majvecka vid belgiska kusten, och det såg ut ungefär så där. Fast med en storm då, så att man inte kunde vara på stranden. Jag har svårt att inte tänka hur mycket vackrare det sklle vara utan alla de där höghusen längs med stranden... Men med lite sniglar och champagne så får man väl stå ut med det (och nu blir jag inspirerad att själv sno ihop något med mördarsniglar och prosecco. Vad tror du om det?)

    SvaraRadera
  2. Ja, de där hotellen har jag en kluven inställning till. De är inte vackra, det håller jag med om. Men tillsammans med den en mil långa strandpromenaden är det lite hotellen som gör själva "badorten". Och så ska jag själv bo i ett av de där höghusen, och jag gillar idén med att vakna och titta ut på havet. (Och höra trafiken från gatan nedanför).

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt det låter! Lite avis är jag allt ... :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att midsommarhelgen var fin, med sill och sniglar och allt. :-)

    SvaraRadera
  5. Snowflake: Tack detsamma! Det blev inga sniglar. Men vi hittade både inlagd sill och lakritssill på IKEA. Och jordgubbar. Till det fick det bli en fransk Alsace :-)

    La Baule var helt underbart.

    SvaraRadera
  6. Lakritssill??? Huga.

    Men resten låter härligt. :-)

    SvaraRadera
  7. Snowflake: haha, ja, alltså salta sillar, godisar.

    SvaraRadera