Bokustoppen vecka 7

Oj, en helt ny okänd bok på förstaplats. Ser på priset att den hör till en av Bokus pocketreaböcker. Därav dess oväntade popularitet. Deborah Smiths och mina vägar har nog aldrig mötts och det här är sannolikt enda gången det kommer att skrivas om henne i min blogg. Inget fel med Smith, bara inte min smak. Jag fokuserar på någon annan titel på listan istället, exempelvis Shutter Island som nu ges ut i ny pocketutgåva under sitt originalnamn i samband med att filmen med samma namn har premiär. Det verkar vara en riktigt läskig bok och film och med Leonardo di Caprio i huvudrollen kan det nog bli hur bra som helst. Men det vara bara en bok på veckans lista som jag hade läst så nu har jag en del att läsa ikapp känner jag.

vecka 7, 2010
  1. Äppeldalen av Deborah Smith
  2. Skynda att älska av Alex Schulman
  3. Snabba cash av Jens Lapidus
  4. Den man älskar av Emily Griffin
  5. Shutter Island/Patient 67 av Dennis Lehane
  6. Utpressningen av John Grisham
  7. Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda
  8. Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
  9. Precious av Sapphire
  10. Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg
Paula håller i utmaningen Bokustoppen.

2 kommentarer:

  1. Patient 67 är ruggigt bra. Blev rätt förbannad på den bara och läste den en gång till med en gång.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är ju ett sätt att hantera ilska. Blev du mindre förbannad andra gången? (Blev jäkligt nyfiken på den nu.)

    SvaraRadera