Veckans kulturfyra

Kulturfyran från Kulturbloggen handlar roligt nog om läsning den här veckan, så då hoppar jag gärna på! Just eftersom jag har haft lite lässtiltje kan kanske mina svar på frågorna inspirera mig att komma igång med läsandet lite.

1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?
Jag planerar att läsa alla deckare som blev nominerade till Svenska Deckarakademins pris för bästa kriminalroman 2008. Först ut är Johan Theorins Nattfåk som vann. Dessutom blir det nog Alentejo Blue av Monica Ali och Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist som får hänga med till Sicilien i juni.

2. Vilken bok läser du just nu?
Just nu har jag precis avslutat Snö av Orhan Pamuk. Jag har hållit på väldigt länge med Bad behaviour av Sheila O'Flanagan (men den tar sig äntligen tror jag). Ska precis påbörja Aldrig fucka upp av Jens Lapidus och The sorrows of an American av Siri Hustvedt.

3. Hur mycket läser du varje vecka?
Det varierar såklart, men efter ett ihopräknat år brukar det ligga på 1-2 böcker i veckan.

4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Spänning
Bra språk
Genomtänkta slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar