Orange Prize shortlist




Scottsboro av Ellen Feldman


The Wilderness av Samantha Harvey


The Invention of Everything Else
av Samantha Hunt


Molly Fox’s Birthday av Deirdre Madden


Home
av Marilynne Robinson


Burnt Shadows av Kamila Shamsie

Ingen av mina favoriter hängde med, dessa författare och titlar känner jag knappt till. Ingen av titlarna finns än så länge på svenska, men titlarna i listan länkar till engelska paperbacks på bokus.

Här kan du läsa ett blogginlägg om ”långlistan”.

Nästa år påbörjar jag min utmaning att läsa alla vinnarna av priset. De kommer då att vara 14 till antalet men eftersom jag hunnit med att läsa två hittills, En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie och Om skönhet av Zadie Smith, och så blir det ändå en per månad.

Vinnaren presenteras 3 juni!

2 kommentarer:

  1. Var var du i går? Jag hade hoppats att du skulle komma... Jag har i a f vidarebefordrat din fråga t pappa. Hälsar Malin

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, jag ville verkligen komma. Men jobbet kom emellan. Suck. Jag hade lite dåligt samvete eftersom jag nästan lovat. Hoppas på en ny chans.
    Ska bli spännande att se om han kommer med någon svar :-)

    SvaraRadera