Läsutmaning Bokustoppen April

Påsken är precis över och en ny bokustopp för april skall tas an efter en skön påskhelg med både nobelpristagare, deckare, roman och chicklit. Det blev inte så mycket kriminalromaner under påsken som jag hade tänkt från början. Jag hoppas faktiskt det finns någon oläst krim-roman att kasta sig över nu!

APRIL 2009
  1. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg
  2. Aldrig fucka upp, Lapidus, Jens
  3. Män som hatar kvinor av Larsson, Stieg
  4. Flickan som lekte med elden, Larsson, Stieg
  5. Revolutionary Road av Yates, Richard Recension
  6. Slumdog millionaire av Swarup, Vikas
  7. Åse av Rudberg, Denise
  8. Snömannen av Nesbø, Jo
  9. Spåren på bryggan av Rambe, Lars
  10. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John Recension
Jaaaa, Aldrig fucka upp och Slumdog Millionaire! Det blir suverän aprilläsning! Jag läser nog den engelska boken Q&A som filmen Slumdog Millionaire bygger på. Apropå Aldrig fucka upp; ni som bor i Stockholm, har ni märkt att de startat filminspelningen av Snabba cash? Häromveckan var Mariatorget avspärrat för inspelning. Spännande!

Två helt nya författare (den andra helt okänd) på listan också, Denise Rudberg och Lars Rambe. De åker såklart in på läslistan, men jag har mycket annat att ta mig an här i april så de får nog vänta lite.

Läs Theresans och Paulas bloggar som också är med i utmaningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar