Läsutmaning Bokustoppen Februari

Ny månad (well), ny topplista på Bokus!

FEBRUARI 2009

1. Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist, John
2. Snömannen av Nesbø, Jo
3. Innan jag dör av Downham, Jenny
4. Vi, de drunknade av Jensen, Carsten
5. I djävulens sällskap av Robinson, Peter (Friend of the devil)
6. Luftslottet som sprängdes av Larsson, Stieg
7. Den jag ville ha av O'Flanagan, Shiela
8. Tröstaren av Wahlberg, Karin
9. Flickan som lekte med elden, Larsson, Stieg
10. Innan döden kom av George, Elizabeth (What came before he shot her)

Något bättre utgångsläge den här månaden, hälften av böckerna på listan har jag läst! Jag kommer nog att rikta in mig på Innan jag dör eller Tröstaren som faktiskt låg på listan förra månaden också. Vi får se hur det går!
Känner att jag även denna månad måste prioritera bort en bok också, jag har ju inte läst en enda deckare om Harry Hole av Jo Nesbø, Snömannen är den senaste i serien och det känns inte rätt att hoppa på så här i slutet. Har hört enormt mycket bra om Nesbøs böcker så det får bli en utmaning för sig att ta sig an.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du ligger bra till den här månaden. Jag måste ta tag i Stieg Larssons böcker känner jag. Har bara läst den första ännu! Dåligt av mig...

    SvaraRadera
  2. Jag räddas nog av att S. Larssons böcker återigen blir poppis nu i och med filmpremiären. De engelska deckarna hinner jag oftast läsa på engelska innan.

    SvaraRadera