Fett bra tisdag!


Efter en natt med rätt dålig sömn (blev helt uppjagad efter att ha varit hos grannen ovanför och klagat på att det ej är ok att renovera och slamra efter kl 22) så har fettisdagen börjat fett bra!

* På morgonmötet på jobbet bjöds det på semlor som sig bör en fettisdag. Som glutenintolerant blir man lätt utan semlan, jag brukar alltid få något annat gott, men sist jag åt semlor var när jag var liten och mamma bakade egna semmelbullar. Idag fick jag min första glutenfria köpta semla någonsin! Och den var så jäkla god! Tack Johan för att du tog vägen om Vetekatten, det uppskattade jag!

* På lunchen gick jag en sväng på bokrean. Jag gjorde ett tungt fynd till min vardagshjälte och så köpte jag Tomas Tranströmers Samlade dikter 1954-1996 (Albert Bonniers förlag) till mig själv. Han kommer väl att få Nobelpriset i litteratur nån gång så då har jag i alla fall läst lite av honom innan. Bäst var att jag kunde utnyttja ett presentkort på Akademibokhandeln så rean blev gratis!

* Ikväll ska jag få hämta ut ännu ett bokpaket från Adlibris, även det gratis eftersom jag hade ett presentkort att använda!

Sammanlagt en väldigt bra dag så här dagen innan lön!

Uppdaterad 2009-02-25: Vardagshjälten fick 1001 filmer du måste se innan du dör. Han blev glad.

2 kommentarer: