Pretto



Jag vet att jag inte är speciellt tidig med den här nyheten men jag vill ändå säga att förlaget Atlas tidskrift ALT (står för Atlas Litterära Tillägg) är ju så jäkla pretto! Bara namnet osar pretto! Och nu säger jag det på ett bra sätt! För jag gillar de här texterna. Jag behöver inte ha de glossiga sidorna med klatschiga (stavas det så?) färger. Jag behöver inte ha listor, foton och bilder. Det räcker så bra med svart text på vit botten när texterna är så bra som de är i ALT.
Men de är dyra, så dyra att jag inte tvekade en sekund över att beställa dom på bokus. Så nu har jag nr. 1 och nr. 2. Nr. 3 kommer (konsulterar mitt excelark över utgivning) 31 mars. Lagom med tid kvar att läsa. Har bara hunnit genom halva första numret ännu och gillade artikeln om Raymond Carver och de tillhörande kommentarerna från Hans Gunnarsson och Viktoria Jäderling. Bra jobbat Atlas!

Läs Atlasbloggen för bli uppdaterad och få mer information!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar