Sitter på tåget...

Sitter på tåget norrut o läser Bodil Malmstens Mitt första liv; den gudarna älskar dör inte. Den är snart slut o imorgon ska jag försöka hinna skriva en recension. Men jag har jullov i två veckor nu så det blir nog inte lika mycket bloggande som vanligt.

Jag vill också passa på att prata lite om Svenska Akademien. Igår efter att jag varit på en fantastiskt vacker julkonsert i Storkyrkan i Gamla Stan i Stockholm gick jag o mitt sällskap på Julmarknaden på Stortorget. Vi såg då en hel del ytterst vackert klädda människor på väg mot Börshuset där Svenska Akademien håller till. "Det är någon fancy middag där ikväll", kom vi fram till. Senare på kvällen såg jag på text-tv att Horace Engdahl precis lämnat över stafettpinnen som Ständig Sekreterare till Peter Englund. Spännande värre! Jag har höga förväntningar på Englund men jag är säker på att de infrias. Nu stannade tåget i Gävle o jag ska ta fram DNs Nutidskryss från i fredags. Temat är dansband, det lär inte gå så bra för mig.

Uppdaterad 2008-12-22
Pappa och bror hjälpte mig med korsordet så nu är det inte mycket kvar. Men ingen av oss visste att det finns en dans som heter polonäs och som går i 3/4-takt. Men det visste mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar