8 saker

Jag hittade en härlig utmaning hos La bibliofille och som ni kanske har märkt vid det här laget är jag barnsligt förtjust i listor, enkäter och annat där man ska fylla i. När jag var yngre tog jag alltid Sverigehäftet och fyllde i namn och adress på allt (nja, nästan allt), men utan att skicka iväg det såklart.

Reglerna är:
* Publicera reglerna på din blogg.
* Svara på de sex 8-sakerna.
* Meddela de utmanade på deras bloggar.

So here it goes...
(rättad efter korrekturläsning av Peter P.)

8 favoritprogram (TV antar jag)
  • Kobra
  • Vad blir det för mat
  • Miami Ink (inspirerad av Peter P)
  • Morden i Midsomer (sommarkvällar i stugan)
  • Desperate Housewifes
  • Idol
  • Solens mat (börjar igen på söndag)
  • Morgonsoffan

    8 saker jag gjorde igår (tisdag 9/12)
  • jobbade
  • åt lunch med Carin
  • tränade Bodypump
  • stekte falukorv och lyckades få mjölken till potatismoset koka över
  • LÄSTE
  • gratulerade alla Annor jag känner (läs: har mailadresser till) på namnsdagen
  • städade badrummet lite
  • skrev ett blogginlägg

    8 saker jag ser fram emot
  • Julbord på Ulriksdal 10/12
  • Fira Herman 1 månad 10/12
  • Adventsfika hos Frida på 14/12
  • Lunch med kollegorna 18/12
  • Annas födelsedagsfirande 19/12
  • Julledigt i två veckor 19/12 - 4/1
  • Nyårsafton i Värnamo 31/12
  • Hej-då-vi-ses-snart-igen-träff hos Lisa 5/1

    8 favoritrestauranger
  • Tabbouli
  • A la crepe
  • New Indian Garden
  • Caliente
  • Pontus by the sea (lunch)
  • Koh Phan Gang
  • Judit & Bertil

    8 saker på min önskelista
  • böcker böcker böcker
  • bokhyllor (till ovanstående)
  • tapeter och färg
  • sneakers
  • träningskläder
  • CD/DVD-spelare
  • TV/stereo-bänk
  • dator

    8 personer jag utmanar
  • Mikaëla
  • Snowflakes in rain
  • Bokmoster
  • Ida
  • Brollis
  • Anna L
  • Peter P (kan ge mig listan muntligt nån kväll)
  • den som känner sig utmanad...
  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar